29 Ağustos 2012 Çarşamba

SMOKİN VE BABAM

SMOKİN VE BABAM
Şıklık,stil denince babamın bende ayrı bir yeri vardır. Benim modaya bakışım, ilgim ve zevkim küçük yaşlarda babamın giyim zevkini, tarzına ve stiline hayranlıkla başladı ve gelişti. Bir erkeğin bu kadar şık ve bakımlı olabileceğini babamda gördüm. Çocuktum beyaz smokinini hiç unutmam, altına o zaman bile siyah bir kumaş pantolon ve yakasına canlı çiçeğini takardı.
Zevk ayrı bir şeydir, inanın bu akademik kariyere falan bakmıyor, şıklık, zarafet insanın içinde oluyor ve zaman geçtikçe de çoğalıyor, gelişiyor ve stilinizi oluşturuyor. Smokin deyince ister istemez babam aklıma geliyor. Gardırobunda bir açık bir koyu renk smokini durur, ben de işte budur derim.
Her zaman söylemesem de biliyorum aslında babamın onu ne kadar çok sevdiğimi bildiğini ve ben ne kadar karışık cümleler yazsam da hepsini deşifre edebileceğini. Çünkü o benim babam...
SMOKiN ALIRKEN DiKKAT EDİLECEKLER
- Kiloluysanız ve kısa boyluysanız iki düğmeli ceket tercihiniz olmalı.

- Uzun boyluysanız şal veya sivri yaka smokinler tercih ediniz.

- Smokin ceketin uzunluğu baş parmak hizasında bitmeli.

- Bacak boyu kısa olanlar daha kısa ceket boylarını tercih etmeliler.

- Pantolonlar kesinlikle pilesiz olmalı.

- Pantolon paçaları dar kesim olmalı, boyu ise ayakkabının üstüne dökülmemesi için kısa olmalı.

- Papyon has ipek olmalı ve bağlamalı olmalı.

Birkaç düğme açık bırakın
Klasik smokininizi sürekli ciddi formda giymek zorunda değilsiniz. Aynı smokini, aynı gömlek ve aynı papyonla giymek yerine bu sefer smokini rahatlatmaya ne dersiniz? Smokini ciddi havasından kurtarmak için papyon ya da kravat takmayın. Ayrıca gömleğinizin düğmelerini sonuna kadar iliklemektense birkaç düğmeyi açık kullanın. Siz de smokininizde bir yenilik düşünüyorsanız, siyaha alternatif bir renk alın. Açık renklerin yaz davetleri için çok uygun ve şık olcağını da unutmayın


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder